:: آکورد آهنگ بسیار زیبای یه دل شکوندم از علی عبدالمالکی ::
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->



آکورد آهنگ بسیار زیبای یه دل شکوندم از علی عبدلمالکی رو آماده کردیم. برای دریافت این آکورد به ادامه مطلب بروید.


یه روزی، یه جایی، یه دل شکوندم...
یکی عاشقم شد به پاش نموندم ...
چه آسون چه راحت ازش گذشتم ...
دلم رو به قلبی دیگه سپردم...
...



:: آکورد آهنگ بسیار زیبای امون از تو از شادمهر عقیلی ::
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->



آکورد آهنگ بسیار زیبای امون از تو که با گیتار خیلی قشنگ اجرا میشه رو براتون آماده کردیم. به ادامه مطلب مراجعه کنید.
 



نوربرت کرافت
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

نوربرت كرافت دارای شهرت خاصی در نوازندگی گیتار كلاسیك است و از او به‌عنوان استاد نو گیتار یاد می شود.
نوربرت كرافت كنسرت‌های رستیال فراوانی را در شهرهای مهم آمریكا و كانادا ارائه كرده‌است. همچنین اجراهایی را نیز در اروپا، ژاپن و آسیای جنوب‌شرقی داشته‌است. در نظرسنجی كه از مخاطبان این اجراها به‌عمل آمد، همگی روی حرفه‌ای بودن و استادانه بودن قطعات وی اذعان داشته‌اند (طبق مقاله مجله تایم) وی به‌عنوان سولیست در تمام اركسترهای مهم و مشهور كانادا و نیز در برخی از سمفونی‌های مهم بین‌المللی مثل اركتسر نورتون چمبر (منچستر)، راسوموفسكی اسمبل، رادیو ملی لهستان، بوستون پاپز، بالتیمور و اركستر سمفونی مالزی فعالیت داشته‌است. وی اجراهای بسیار وسیعی نیز داشته‌است اجراهایی در حضور نخست‌وزیر كانادا، رئیس‌جمهور مكزیك، رئیس دولت كانادا، سفرای آمریكا، اندونزی و سنگاپور . وی موسیقی كشور كانادا را در نمایشگاه‌های بین‌المللی اكسپو در سال‌های 90 و 92 ساخته‌است.
آثار فراوان وی به عنوان مجموعه‌ها و آلبوم‌های پر فروش در سرتاسر جهان شناخته شده‌ هستند. اخیراً آثار جدید وی مورد ستایش و تقدیر نشریه‌های مشهوری چون نیویورك تایمز، گیتار كلاسیك، های‌فیدلتی، سی دی ریویو و گرامافون قرار گرفته‌است.
وی در دانشكده های موسیقی منهتنف دانشگاه تورنتو، كنسرواتوار سلطنتی تدریس می‌كند. علاوه بر این با دعوت بسیاری از مراكز آموزشی، وی به تدریس در این مراكز در سطوح عالی می‌پردازد. وی به‌عنوان داور نیز در برخی جشنواره‌های موسیقی حضور دارد. كرافت اولین نفر در قارة آمریكای‌شمالی بود كه جایزة اول جشنوارة موسیقی سگویا (در اسپانیا) را از آن خود كرد.


اتمار لیبرت
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

اتمار لیبرت« اتمار لیبرت » در سال ۱۹۶۳ در شهر « کلن » آلمان بدنیا آمد ؛ نواختن و آموزش گیتار را از دوازده سالگی شروع کرد ؛ با وجود آنکــه آموزش موسیقی را سبک کلاسیک در مدرسه --RHEI NISCHE MUSIKHOCKSCHULE آموختولی همیشه احساس نهفته خود را بر روی سیمهای گیتار بروز می داد ؛ بطوریکه نوای دلنشین او نوازشگر گوشها بود؛ بعد از پایان تحصیلات مسافرتهای متعددی به کشورهای اروپا کرد و توانست برداشتهای زیبایی را که از موسیقی روسیه و اسپانیا کرده بود با احساس لطیف و عمیق خود در آمیزد و اولین جرقه هنر موسیقی خود بنام « فلامنکو » را بوجود آورد.تاثیر این موسیقی آنچنان لیبرت را متحول ساخت که در سال هزار و نهصد و هشتاد و شش با اقامت در شهر « سانتا فی » ایالت « نیومکزیکو » آمریکا تمام تجربه سالهای گذشته خود را در رشته موسیقی JAZZ & FUNK GROOVE کنار گذاشت و در کنار کار در رســــــتورانهــــــــــای شهر «سانتافی» مشغول تکمیل نوعی موسیقی فلامنکو شد که بتواند جذابیت خاصی برای تمام مردم دنیا (نه اهالی مناطق خاص) داشته باشد.لیبرت اولین گروه خود را در سال ۱۹۸۸ به نام LUNA NEGRA تشکیل داد؛ اولین اثر این گروه در سال ۱۹۸۹ به نام MARITA SHADOE & STORMS منتشر شد.با انتشار این اثر زیبای لیبرت اکثر رادیو هایی که طالب موسیقی NEW AGE بودند؛دائمآ آلبوم این هنرمند با استعداد را در سراسر غرب آمریکا از ایستگاه رادیو های خود پخش میکردند؛ نتیجاتآ نوای زیبای این گروه به گوش مسئولین شرکت HIGHTER OCTAVE RECORDS رسید سپس آلبوم قبلی او با اجرای مجدد به نام NOUVAEAU FLAMENCO NV در سراسر دنیا پخش شد.واین آغاز محبوبیت بین المللی وی بود زیرا زمانی که اجرای جدید آلبوم به گوش دوستداران موسیقی آنها رسید باعث درخواست کنسرت های متعددی در سالهای ۱۹۸۹ و ۱۹۹۰ از آنها شد و آثار این گروه در رتبه سوم جدول موسیقی آمریکا قرار گرفت.گروه لیبرت در سال ۱۹۹۲ آلبوم جدید خود را به نام SOLO PARATI منتشر کرد که هنرمند معروف « سانتانا » SANTANA نیز اجرائی در آن داشت و یکی دیگر از هنرمندانی که با اجرای اثر UNFORGETABLE (متعلق به پدرش) درآلبوم لیبرت شهرت او را افزایشی چشمگیر داده« ناتالی کول » دختر « نتکین کول » معروف بود این شهرت باعث تقاضای کنسرت های متعدد دیگری در سراسر اروپا و آمریکای جنوبی برای وی شد. که همگی با موفقیت همراه بود.آلبوم ساعاتی بین شب و روز این گروه استاندارد جدیدی را از تلفیق موسیقی SOUL & BLUES بوجود آورد.آلبوم دیگر این گروه به نام EUPHORIA با انواع مختلف میکس و اجرای متنوع در صدر آلبومهای موسیقی و رقص محلی دنیا در آمد.از دیگر اثار لیبرت: تسلیم عشق « SURRENDER LOVE » - بارسلونا « BARCELONA » - شبهای گرانادا و بعد از باران اشاره کرد.

  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

 

 

 


Ottmar Liebert


 


حواس وسیله ارتباط آدمی با عالم خارج است.تحریکات محیط توسط گیرنده های حسی به صورت پیامهای الکترمغناطیسی به مرکز عصبی انتقال می یابد



 




جان ویلیامز
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

جان ویلیامز یكی از نوازندگان حرفه‌ای و مشهور گیتار در سرتاسر جهان است. وی نوازندگی گیتار را تا حد زیادی متحول كرد. فعالیت حرفه‌ای وی از لحاظ كیفیت و نیز ازلحاظ كمیت در سطح بالایی قراردارد و آثار ضبط‌شدة او بسیار پر فروش هستند. وی در اولین كنسرت‌های خود در ایالات متحده در حدود 40 سال پیش به طور انحصاری با شبكه CBS (كه نام فعلی آن Sony Classical) است قرارداد همكاری نوشت. از آثار مهم و برجسته وی می‌توان به اجرای آثار ویوالدی و كنسرت سویل اشاره كرد. آخرین آلبوم وی Magic Box نام دارد كه تركیبی از موسیقی فرهنگ‌های مختلف آفریقایی ست. حال در می و ژوئن امسال تور موسیقی در شهرهای مختلف آمریكا برگزار می‌كند. اجرای موسیقی در این تورها قطعاتی از آلبوم Magic Box خواهد بود.
در بین آثار جدید جان ویلیامز، Romance of Guitar اثر بسیار قابل توجهی این اثر شامل بهترین قطعات و اجراهای وی است. این قطعات دارای سبك فوامك و موسیقی سنتی برای گیتار و اركستر است. یكی دیگر از آثار جدید منتشر شده وی اجرای كنسرت گیتار قدیمی اثر هائورو جولیانی است. اثر دیگر اجرای یك سونات از شوبرت است. در اثر جدید دیگری به‌نام گیتاریست وی هم نقش آهنگساز و هم نقش سولیست را دارد. برخی دیگر از آثار وی شامل Black Decameron ساخته لئوبرور، The Mantis and The Moon یك دْوِت به‌همراه تیموتی كاین، جان ویلیامز اثری را برگرفته از موسیقی متن فیلم‌های فهرست‌ شیندلر مأموریت و شكارچی گوزن برای اركستر و گیتار تنظیم و اجرا كرده است.
جان ویلیامز با آهنگسازهای برتر جهان همكاری طولانی مدت داشته است. جولیان بریم، ایزاك پرلمن، آندره روین، كلئولاین و جان دانك ورت از این دسته هستند. وی گروه‌های موسیقی زیادی نیز فعالیت كرده است كه می‌توان به SKY ، جان ویلیامز و دوستان و آتاكا اشاره كرد. علاوه بر این‌ها وی توسط تكنیك و مهارت‌ برتر خود بسیاری از آهنگسازان دیگر را واداشته است تا برایش آهنگ بنویسند مانند استفان دوجسان، استیوگری، ریچارد هادوی، پل هارت و ... وی اصولاً هنرمند بسیار فعالی است. در سال 2000 وی در هنك‌كنگ ،پكن و استرالیا، انگلیس و سرتاسر اروپا و كشورهای آمریكای جنوبی موسیقی اجرا كرده است. در سال 2002 گروه جان ویلیامز و دوستان در آلمان و انگلیس موسیقی Impressions of Africa را اجرا خواهند كرد كه شبكه BBC هم این اجرا را پوشش رسانه‌ای خواهد داد.
جان ویلیامز در ملبورن استرالیا متولد شد و گیتار را از پدرش آموخت بعدها به كلاس درس آندره سگویا در ایتالیا رفت و سپس موسیقی را به طور علمی در رویال كالج موسیقی در لندن تحصیل كرد. وی از سال 1952 در لندن زندگی كرده است. او به‌ ورزش علاقة خاصی دارد و گپ‌زدن كار همیشگی اوست.


مانوئل باروكو
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

مانوئل باروكو نوازنده مشهور گیتار امروزه در سرتاسر جهان شناخته شده‌است.
هنر او قابل ستایش و تقدیر است و تسلط خوبی روی ساز دارد. وی دارای تبحر در آوازخواندن و سرودن شعر نیز می باشد.
او تورهای فراوانی را در سرتاسر جهان و در مراكز مختلف موسیقی اجرا می‌كند. می توان گفت كه تقریباً در تمام شهرهای مهم جهان برنامه اجرا كرده است.
علاوه بر رستیال‌های سولو، وی سال گذشته به همراه اركستر فیلارمونیك لوس‌آنجلس در هالی‌وود باول به هنرنمایی پرداخت. همچنین وی به همكاری با سمفونی كلرادو، بالتیمور رادیو فرانكفورت، فیلارسونیك آوكلند دوزلند نو نیز پرداخته است. وی دارای توركنسرت دوت باهمكاری مایل پتری و نوازنده معروف جاز ال‌دی مولا نیز بوده است. در تابستان امسال در تور موسیقی با اجرای سولو به آسیا می رود، با اجرای كوارتت به اسپانیا و با اركستر سمفونی تنزیف به آلمان و اتریش...
آثار ضبط شده مانوئل فراوان است. از میان آثار برتر او می‌توان به «icubal» اشاره كرد كه به‌عنوان اثر خلاقانه و بزرگ موسیقی نام‌گرفت. اجرای دیگر او متعلق به ژاك رودریگز، Aranjuez ، به همراه رهبر اركستر فیلارمونیا، پلاسیدو، دومینگو مورد استقبال و توجه فراوان واقع شد و اثری پر فروش و موفق گردید. آلبوم «نایلون و فولاد» برگزیده‌ای از آثار دْوِت گیتار است.
علاقه شدید مانوئل به موسیقی معاصر و گسترش و بسط رپرتوارهای گیتارش سبب شد كه او به‌همكاری با برترین استادان و آهنگسازان در عرصه موسیقی مثل تورو تاكیمیستو، روبرتو سیرا، استیون استاكی و آرو پارت بپردازد.
اجراهای وی توسط بسیاری از شبكه های معتبر تلویزیونی جهان پخش شده است مانند NHK ژاپن و یا RTVE اسپانیا و CBS آمریكا.
مانوئل باروكو نواختن گیتار را از سن 8 سالگی آغاز كرد و در زادگاه خود سانتیاگو كوبا به عضویت كنسرواتوار استبان سالاس درآمد. وی به‌همراه خانواده خود در سال 1967 به ایالات متحده مهاجرت كرد و بعدها در كنسرواتوار پی‌بادی به فعالیت پرداخت.


بهداد مقدسی
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

سر گروه و مدیر بخش موسیقی ( گیتار ) در دانشگاه آزاد تهران در سال ۲۰۰۰ به آمریکا مهاجرت نمود.شاید بشود گفت که ورود او به دنیای موسیقی از ۱۵ سالگی بود و هنگامی با گیتار آشنا شد که به سبک راک و نوازندگی به آن گرایش پیدا کرده بود.

 

 

ادامه مطلب  

 

در سال 1980 او شروع به یادگیری سبک کلاسیک نزد استاد بنام گیتار صادق موذن نمود کسی که زیر نظر اساتید بنام گیتار John Duarte و Timothy Walkerآموزش دیده بود.

 

(دوستانی که بیوگرافی و یامطالبی در مورد این برادران موذن دارند لطف کنند و به بنده اطلاع بدهند )

 

و گروه ۴ نفره کاظم موذن - علیرضا تفقدی - بهداد مقدسی و سیامک ولائی جزو بهترین ها بودند که در حال حاضر فکر میکنم تنها استاد تفقدی هستند که در ایران در حال آموزش گیتار هستند .

 

بعد از مدت کوتاهی اولین دوئت خود را با کاظم موذن ضبط نمود.

 

بهداد مقدسی تنها نوازنده ای که Concerto de Aranjuez  را با ارکستر سمفونی تهران اجرا نمود و دهها کنسرت دیگر در تهران و دانشگاه آزاد.

 

با وجود تدریس در دانشگاه ایشون زیر نظر اساتید بزرگ موسیقی : مهران روحانی (رویال کالج لندن ) هارمونی و کنترپوان را یاد گرفتند و همچنین استاد شریف لطفی رئیس دانشکده   هنر تهران basis of performance و همچنین فراگیری موسیقی سنتی زیر نظر استاد  مجید کیانی

 

در سال ۱۹۹۳ به Canningtown summer school master class  انگلیس  ملحق شد و زیر نظر  John Duarte و Riccardo Iznaola دوره ای آموزشی را طی نمود  که در آن مستر  کلاس نیز جزو نفرات برتر بود.

 

بعنوان یک آهنگساز  کارهای او تحت تاثیر موسیقی شرقی و ملودیهای ایرانی در چارچوبی مدرن قرار گرفته است.

 

رپرتوار هایی که از ایشون وجود داره از دوران رنسانس تا مدرن را نیز شامل مشود و قطعاتی را از آهنگسازان مدرن مانند:

 

Walton, Briten, Brouwer, Frank Martin, Hentze, Rak, Koshkin

 

نیز اجرا نموده و مستر کلاسی هم برای دانشجویان معماری داشته است که به ارتباط میان موسیقی ومعماری در آن پرداخته است.

 

در حال حاضر در Philadelphia Classical Guitar Society  مشغول تدریس هستند جایی که برای معرفی او به حضار و سایرین از او چنین نام برده شد:

 

مهاجری  از ایران که بهمراه خود طوفانی را به این شهر آورده است. با اجرای قطعات محسور کننده که خواهد داشت و آثار خوش رنگ و مرموزی از ایران.

 



الیوت فیسک
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

الیوت فیسك پدیدآورندة سبك كاملاً جدیدی در نوازندگی گیتار كلاسیك است. او به‌همین دلیل و به‌علت آثار خلاقانه خود و استعداد شگرفش كه از استاد بزرگ خود، آندره سگویا، به ارث برده‌است در تمام نقاط جهان شناخته شده و مشهور است. وی علاوه بر بازنویسی و توجه فراوان به موسیقی كلاسیك و آثار بزرگانی چون باخ، اسكارلاتی، هایدن، موزات، پاگانینی. مندسون و ... به موسیقی هنری غرب عشق و علاقه و صف‌ناپذیری دارد. در سال 1996 وی اجرای موسیقی درحضور پادشاه، ملكه و شاهزاده اسپانیا در گرانادا و با حضور بیل كیننون رئیس‌جمهور وقت آمریكا، برعهده داشت. الیوت فسیك برنامه‌های موسیقی بیمشاری در مراكز مهم موسیقی دنیا در شكل‌های مختلف اجرایی موسیقی داشته‌است. وی علاوه بر این اجراها گروهی را به‌همراه نوازندة فلوت پائولا رابینسون، گیتاریست فلامنكو، یاكو، پنا خواننده اوت لمپر و نوازندة حرفه‌ای موسیقی از تركیه برهان اوكال و گروه‌های كوارتت حرفه‌ای دیگر داشت كه با آن‌ها به اجرای موسیقی می‌پرداخت. برخی از همكلاسان وی در دورة تحصیل موسیقی عبارت‌بودند از: نوازندة سوپرانو، ویكتوریا، دولوسوس آنجلس نوازندة بتر گیتاجاز، جوپاس، ویولونیست‌های مشهور گیدون كرمر و روجیدو ریچی و نوازندة باس گری كار. الیوت فلیسك اخیراً‌دو CD از سونات‌ها و پارتیتاهای سولو و ؟از آثار باخ را BWV1001-6 ضبط و منتشر نموده است. پیشترها وی 6 سونات تریو ارگ از آثار باخ از BWV525-30 و BWV1014-1019 اجرا، ضبط و منتشر نموده‌بود. دو اثر جدید از فیسك در حال ضبط و انتشار است. یكی برای انجمن میراث موسیقی كه دارای سبك كاستل‌ نوو- تدسكو است و دیگری برای شركت VGO شامل 18 سونات از دومینكو اسكارلاتی برای ساز گیتار است. الیوت فیسك بیشتر علاقه دارد تا رپرتوار گیتار را برای آهنگسازان و رهبران اركستر انجام دهد. در میان آثاری كه تاكنون الیوت در آن‌ها به هنرنمایی پرداخته است می‌توان به موارد زیر اشاره كرد. Sequenza X1 اثر لوچیانو بریو برای اجرای گیتار سولو در سال 1988 Chemin V اثر لوچیانو بریو برای اركستر و گیتار در سال 1992 Muse of five اثر جرج روچبرگ برای فلوت و گیتار در سال 1991 Eden out of time and space برای گیتار جمعی در انجمن موسیقی كنگرة آمریكا در 1998 Mountain Songs اثر رابرت بیسر برای دوت گیتار در سال 1987 در سال 1985 به پیشنهاد نوازندة معروف گیتار آندره سگویا الیوت فیسك برای اجرای مجدد «كنسرتی برای اركستر و گیتار» به افتخار هشتادمین سالگرد تولد این نوازنده با ارنست هفته به همكاری پرداخت. این كنسرت توسط اركستر ملی اسپانیا و با رهبری ویكترو پابلو درمادرید برگزار شد. الیوت فیسك در سال 2001 نیز با لئوناردو بالاده برای ضبط اثری باعنوان Concier to magico همكاری نمود. در این اثر خوزه سربیر و اركستر سمفونی بارسلونا نیز به‌هنرنمایی پرداختند. این اثر در سایت Amazon .com به‌عنوان یكی از برترین‌های سال لقب گرفت. در سال 1996 امیلیا سگویا حقوق مربوط به اجرا و ضبط برخی از آثار آندره سگویا را به الیوت فسیك واگذار كرد. كه با اجرا و ضبط بعضی از این آثار الیوت فیسك ضمن افزودن به ارج و قدر آندره سگویا، به شهرت فراوانی دست یافت. الیوت فیسك آثار پر فروش فراوانی دارد: اجرای OP.1 Capricci اثر پاگانینی كه در سرتاسر جهان مورد توجه و اقبال قرار گرفت. اجرای Caprice Variations اثر روچنبرگ و شركت در اجرای اثری برگرفته از سونات ویولون از كریستوبال هفته. علاوه بر اجرای موسیقی در اشكال مختلف، الیوت فیسك به آموزش و تدریس موسیقی نیز اهتمام خاصی ورزیده است. كلاس بین‌المللی بررسی آثار موزارت در سالزبورگ اتریش كه تدریس خود را در پنج زبان انجام می‌دهد. بسیاری از شاگردان وی در این كلاس خود از بهترین‌های موسیقی هستند. در سال 1996 فیسك به كنسرواتوار موسیقی دانشگاه نیوانگلند در بوستون پیوست و به اجرای موسیقی زنده در مراكز اجتماعی مختلف پرداخت. در سال 2002و2003 نیز وی با حضور در اجرای گروه Carnegie Hall Neighborhood به اجرای كنسرت‌های آزاد و غیررسمی در سطح شهر نیویورك پرداخت. الیوت فیسك اصالتاً اهل ایالت فیلادلفیاست. وی دارای مدارك لیسانس و فوق لیسانس از دانشگاه بیل است. درست پس از فراغت از تحصیل وی مأمور تشكیل دپارتمان گیتار در مركز آموزش موسیقی آن دانشگاه شد. در 1974 او به آندره سگویا معرفی شد كه به مدت چند سال به‌طور خصوصی به آموزش گیتار نزد وی پرداخت. در 1981 سگویا اظهار داشت كه الیوت فیسك یكی از باهوش‌ترین بزرگترین و با استعدادترنی هنرمندان و نوازندگان در سطح جهان است. تكنیك او مثال‌زدنی و بسیار حرفه‌ای است. الیوت فیسك به‌همراه همسرش استلا و دختر 2 ساله‌اش راكوئل در بوستون، سالزبورگ و گرانادا زندگی می‌كند.

مارک تیکولز
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

مارك تیكولز نوازندة گیتار كلاسیك در سال 1989 برندة جایزة اول انجمن بین المللی گیتار آمریكا، برندة جایزه سال 1991 در رقابت‌های «هنرمندان شرق و غرب» در نیویورك، برندة جایزة پاگانیسنی در سال 1986 و رتبه برتر موسیقی در جشنوارة Pro Musicis در سال 1992 است.
وی عضو شورای ایالتی كالیفرنیا در بخش هنری است. وی به‌عنوان سفر هنری و فرهنگی U.S.I.A (سازمان اطلاعاتی آمریكا) در كشورهای جنوب‌شرق آسیا فیجی و نیوزلاند مأمور بوده است. وی به‌عنوان سولیست در گروه اركستر خاور دور در روسیه، گروه اركستر متروپولیتن در لیبون، اركستر كوردوبا در اسپانیا و سمفونی مائویی شركت داشته‌است. تمام نقاط ایالات متحده آمریكا توسط «جشنوارة چهار» شاهد هنرنمایی و اجرای موسیقی توسط مارك تیكولز بوده‌است. مارك تیكولز آثار رستیال و سولوی فراوانی دارد كه توسط شركت‌های مختلف منتشر شده‌است. او در دانشكدة كنسرواتوار S.F كالیف و دانشكده ایالتی‌های وارد مشغول فعالیت است. وی قبلاً در دانشكدة ایالتی كالیفرنیا در دوره‌های تابستانی هنر در كالیفرنیا و در ورمونت نیز تدریس كرده‌است.
مارك تیكولز با درجه عالی و نمرة ممتاز از دانشكدة ییل در سال 1985 فارغ‌التحصیل شد. از طرف مدرسة موسیقی ییل به درجة استادی موسیقی رسید. همچنین وی دارای مدرك J.D از طرف دانشگاه U.C بر كلی، مدرسه حقوق بالت در سال 1990 می‌باشد.